вівторок, 18 лютого 2025 р.

Алгоритм з запам'ятовування слів


 

Картинки по запросу алгоритм


                   I. Працюємо зі списком слів (1 день):

1. Читаємо слово українською та створюємо образ (наприклад, слово "шафа(для одягу)" - уявляємо собі, наприклад, таку громіздку дубову шафу з різьбленими елементами та мідно-блискучими ручками)

2. Читаємо слово англійською - "wardrobe"

3. Потім своє прочитання ретельно звіряємо з транскрипцією [ˈwɔːdrəʊb] і перевіряємо наголос

4. Далі знаходимо для слова "wardrobe" схоже на звучання українське слово. У мене це - "водяний робот" Поєдную в одну асоціацію англійське слово "wardrobe" і "водяний робот": уявляю собі як я відкриваю цю масивну шафу і звідти мені назустріч вивалюється водяний робот і кричить: "Господиня, ти вдома! Нарешті-то! ти вдома! А я хотів зробити тобі сюрприз!":)))) Вимовляємо англійське слово тричі вголос (обов'язково вголос!!!) з піднятими вгору очима і одночасно представляємо "у всій красі" створену нами асоціацію.

5. Повторюємо алгоритм 1-4 роботи зі словами зі списку для наступних 7 слів. І таким чином обробляємо ту кількість слів, яку ви намітили для себе в день.

         P.S. Якщо для англійського слова не знаходиться асоціація з українською протягом 10 секунд, то якось його позначаємо (виділяємо кольором та заливкою, н-д) та переходимо до наступного. Проробляємо наші слова, а потім повертаємось до виділених і даємо собі більше часу для асоціацій на ці "важкі" слова (20-25 секунд). Чому ми так робимо? Дозволю собі порівняння зі складанням іспиту або тестової контрольної: спочатку ви виконуємо всі легкі завдання, а потім приступаємо до важких, збільшуючи свою ефективність та економлячи час. Так, до речі, ви помітите ще таку особливість - коли ви йтимете по другому колу (тобто за нашими точками), то асоціації для "важких" слів будуть перебувати швидше, ніж уперше. Перевірте :)

ІІ. Робота з картками (1 день):

1. І тільки тепер ми шматуємо :) наш офісний папір на картки.

2. З одного боку картки пишемо українське слово.

3. З іншого боку – англійське.



   На англійській стороні під незрозумілими для вас у вимові звуками пишемо транскрипційні значки червоною пастою.

     ЗАБОРОНЕНО КАТЕГОРИЧНО!!!!: писати англійські слова українськими літерами

      4. Проходимо картки, гортаючи їх спочатку з української (U) на англійську (E), а потім навпаки Е-U (це називається один прохід). Таких проходів (U-E, E-U) потрібно зробити мінімум три (все вимовляємо вголос):

        - на першому проході обов'язково перевертаємо всі картки, щоб переконатися, що ми пам'ятаємо правильно значення слова та його переклад, або щоб виправити самих себе;

           - на другому перевертаємо картки, тільки якщо не впевнені в конкретному слові або воно згадується довго;

       - на третьому проході ми не перевертаємо картки. Завдання на цьому проході – закріпити знання слів ще раз (всі помилки ви мали виправити на перших двох проходах);

        P.S. Усі правильно згадані:) картки ви кладете вниз стосу. Якщо ви не можете швидко пригадати значення або звучання слова – промовляйте слово більше 5-7 разів, уявляючи загальний образ. При цьому картку ви вкладаєте в середину стосу, щоб ще раз зустріти його через кілька секунд.

     Чим яскравіше образи і що більше разів слово повторено у першу годину, то швидше воно переходить до рівня автоматизму. Картки відкладіть, закріпіть скріпочкою з цифрою 1.


        
      Етап закріплення починається після того, як ви переклали слова на рівень автоматизму і поспали після цього. Під час циклу сну інформація засвоюється остаточно.

       Після цього етапу ми записали наші слова у короткочасну пам'ять, а тепер нам потрібно ці файли перенести на жорсткий диск :), тобто в довготривалу пам'ять.

        Почнемо?

Отже, етап ІІІ.

ІІІ. 96 годин або 4 дні

Як відбувається робота з картками у наступні 4 дні:

   1. Наступного дня, тобто день 2-й, повторюєте слова, які вчили вчора, тобто на день 1-й. Всі повторення активні, ви не перевертаєте картку, ви з одного боку згадуєте іншу сторону, і ви перевіряєте себе тільки в крайньому випадку.

     2. Потім ви берете нову кількість слів (яку ви собі запланували на кожен день) і повторюєте повністю алгоритм 1-го дня вже для цих слів.

     3. У результаті, у вас на руках на другий день дві пачки карток – з 1-го дня (ви їх повторюєте) і дня сьогоднішнього – ви їх навчаєте, роблячи асоціації.

   Тепер у вас картки 1-го дня з цифрою 2 (ви з ними працюєте 2-й день), а картки сьогоднішнього з цифрою 1 (ви вивчаєте їх 1-й день)



  4. День 3-й: сьогодні повторюємо картки 1-го та 2-го днів, і вчимо нові слова. Отже, у вас на руках уже три стопки карток. Важливо: не забудьте поміняти дні на картках (це для того, щоб не переплутати, який набір карток ви повторюєте один день, а який – два).



5. День 4-й: відповідно до того ж алгоритму, на 4-й день у вас 4 набори карток, один ви навчаєте, а три інших - повторюєте. Знову пам'ятаємо про зміну циферок днів, щоб кожен із наборів пройшов триденний цикл повторення

    

Додаткові рекомендації:

Всі наступні повторення (3-й та 4-й дні) повинні йти легше за попередній.

Протягом усіх цих чотирьох днів з усіма картками ви працюєте за допомогою прогонів (U-E, E-U).

На 4-й день повторення для стосу карток, який пройшов цикл повторення 3 дні, у вас має з'явитися відносна безпомилковість відтворення і при цьому вам уже не  потрібні асоціації. Це маркер того, що вся робота зроблена правильно.

 Тепер деталі роботи на 5-й день:

Вивчені відкладаєте на полицю (у коробочку, скриньку тощо) з обов'язковим позначенням дати наступних ревізій, які відбуватимуться таким чином:

           - через 1 місяць

          - через 2 місяці

           - через 4 місяці

           - через 8 місяців

     Кожне своє повторення фіксуйте, щоб знати скільки повторень кожнго стосу ви робили.


   Цього ж дня (тобто 5-й) у вас з'являється ноий стос з цифрою 1 і все знову йде по колу.

Сподіваюся, що я все доступно вам описала.

Для кращого засвоєння та наочності пропоную вам

інтелектуальну карту (Mind Map) нашого алгоритму.



                                                       I Этап. Список слов.


 II этап. Работа с карточками



III этап. Запись на "жесткий диск"

Немає коментарів:

Дописати коментар

EXAM for the 27th of June